کاربرد کاتالوگ در کجاست؟

کاتالوگ از جمله اقلام چاپی پر کاربرد در حوزه تبلیغات و بازاریابی است . بخش اعظمی از کسب‌وکارها برای معرفی تولیدات و سرویس ها خویش از کاتالوگ استعمال مینمایند . کاتالوگ‌ها ابزاری قوی برای توسعه و گسترش بازار , معرفی محصول ها و بازاریابی می باشند . هر چند کاربرد چاپ کاتالوگ مثل بقیه اقلام تبلیغاتی , نسبتا واضح و مشخص و معلوم است ; البته فهم و شعور جزئیات با اهمیت در رابطه کاربردهای آن , دوچندان اصلی به حیث می رسد . به دنبال این متن به بررسی کاربرد کاتالوگ پرداخته شده‌است .

معرفی کالا به وسیله کاتالوگ



ولی کاتالوگ برای معرفی سرویس ها هم کاربرد دارااست ; اگر چه به کارگیری از آن برای معرفی محصول ها , جذاب‌تر و مفیدتر به لحاظ میرسد . همینطور اعتنا به‌این نکته اضطراری است ; که کاتالوگ صرفا ابزار معرفی تولیدات و سرویس ها نیست . در حوزه تبلیغات چاپی , بروشور و تراکت هم با چنین هدفی ساخت می شوند ; گرچه به کار گیری از این مورد ها در جزئیات تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارا هستند .

اصلی‌ترین تفاوت کاتالوگ با بقیه ابزارها

اصلی‌ترین تفاوت کاتالوگ با بقیه ابزارهای معرفی جنس هم , تمرکز بیشتر آن بر تبلیغاتی بودن است . به همین جهت هم پباده سازی کاتالوگ تفاوت‌هایی کلیدی با بروشور و تراکت داراست . کاتالوگ‌ها از لحاظ محتوا خلاصه‌تر و محدود‌تر میباشند ; و به جای آن تصاویر بیشتر , زیباتر و با کیفیت‌تری را برای معرفی کالا ارائه مینمایند . در سود کاتالوگ یک جنس شیک‌تر , جذاب‌تر و خاص‌تر برای معرفی متاع است .

این ویژگی‌ها سبب ساز شده‌است که کاتالوگ ابزاری برای معرفی محصولاتی باشد , که اهمیت آن‌ها بیشتر در جزئیات پباده سازی ظاهری و صورت آنهاست ; و درج جزئیات فنی جنس در آن‌ها از اهمیت کمتری برخوردار‌است . مثلا معرفی اشکال جواهرات , ساعت‌های مچی , لباس‌های قانونی و تولیدها شبیه , با به کار گیری از کاتالوگ مضاعف دیدنی خواهد شد . اما این به آن شکل نیست که در کاتالوگ خبری از توضیحات متنی نیست ; البته به هر طرز کاتالوگ‌ها بر اساس تصاویر جالب و متن ها دوچندان کوتاه پباده سازی می شوند . به این ترتیب به‌طور دقیق‌تر می‌توان خاطرنشان کرد کاربرد کاتالوگ معرفی محصولاتی است ; که بیش تر از توضیحات متنی , نیازمند معرفی بصری میباشند .

 

همین مسئله سبب ساز می‌گردد که برای معرفی محصولی که دارنده جزئیات فنی بیشتری است ; به کار گیری از بروشور سفارش گردد . در واقع بروشور ابزار بهتری برای ارائه توضیحات متنی است .

بازاریابی بوسیله کاتالوگ

 

کاتالوگ‌ها میتوانند به‌خوبی مسئولیت بازاریابی حضوری مشتریان بالقوه را بر عهده بگیرند . در واقع بازاریابی را می‌توان جذاب‌ترین کاربرد کاتالوگ دانست . ولی کاربرد کاتالوگ تحت عنوان یک ابزار بازاریابی دارنده تفاوت‌هایی اساسی با بقیه اقلام چاپی و تبلیغاتی است . برای به کار گیری از کاتالوگ در مسیر تبلیغ هر کالایی , بایستی فرایند خاصی مورد اعتنا قرار گیرد . در فعالیت هم این روند مختلف است ; که کاربرد کاتالوگ را در بازاریابی معین میکند .

 

به‌طور معمول کاتالوگ‌ها تحت عنوان خط مقدم تبلیغات حضوری یک جنس برای مشتریان بالقوه کاربرد دارا هستند . برای مثال برای معرفی خودروهای یک شرکت به مشتریان حاضر در نمایندگی , در تراز اولیه کاتالوگ تولید ها ارائه می گردد . کاتالوگ تولید ها با پباده سازی جالب و گیرا , به معرفی کلی خودروها , صورت ظاهری و ویژگی‌های حیاتی آنان می پردازد .

 

درین سطح مشتری علاوه بر این که شناختی کلی نسبت به تولید ها شرکت پیدا می‌نماید ; با دقت به جذابیت پباده سازی کاتالوگ , به بررسی بیشتر یکی‌از تولید ها رغبت نشان می دهد . در‌پی این فرآیند , استعمال از بروشور برای معرفی ظریف و با جزئیات بدون نقص ویژگی‌های فنی هر اتومبیل , امداد مینماید تا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شود .

در پایان دقت بدین این داستان مضاعف اصلی است ; که کاتالوگ‌ها در صورت پباده سازی مطلوب , به کارگیری درست و ادغام با بقیه اقلام تبلیغاتی , حاذق به ارائه کاربردهای اثرگذار خویش خواهند بود . چراکه مهمترین اصل در تبلیغات , هماهنگی بی نقص اجزای مختلف کمپین تبلیغاتی با یک‌دیگر است . از سمت دیگر کیفیت و روش چاپ کاتالوگ هم دوچندان دارای اهمیت بوده و در ظاهر آن تاثیرگذار است